Opis kierunku
XMLGłówne obszary kształcenia:
Typografia i projektowanie krojów pisma
Informacja wizualna i projektowanie plakatu
Ilustracja i projektowanie książki
Projektowanie identyfikacji wizualnej i wizerunku
Projektowanie publikacji cyfrowych i multimediów
https://asp.katowice.pl/edukacja/projektowanie-graficzne
Katedra Projektowania Graficznego
Katedra Projektowania Graficznego kształci studentów we wszystkich dziedzinach niezbędnych w pracy współczesnego grafika projektanta. Prowadzi edukację w zakresie projektowania promocji, wizerunku i identyfikacji wizualnej, publikacji cyfrowych, grafiki edytorskiej, ilustracji, książki, plakatu, informacji wizualnej, typografii i projektowania krojów pisma. Pracownicy Katedry to praktykujący i często nagradzani projektanci, wśród których znajdują się przedstawiciele tradycyjnych dziedzin projektowania graficznego, jak i projektanci posługujący się najnowszymi technikami cyfrowymi. Program zajęć oparty jest, z jednej strony, na badaniach, analizie i szerokiej podbudowie teoretycznej, a z drugiej – na rozwoju kreatywności i indywidualnych umiejętności projektowych. Infrastruktura Katedry, obok pracowni, w których odbywają się korekty, wykłady i zajęcia praktyczne, obejmuje oficynę drukarską oraz laboratorium komputerowe.
Lista pracowni:
Pracownia ilustracji
Pracownia grafiki projektowej i edytorskiej
Pracownia liternictwa i typografii
Pracownia plakatu
Pracownia wizerunku, promocji i identyfikacji wizualnej
Pracownia informacji wizualnej
Pracownia publikacji cyfrowych
Pracownia działań ogólnoplastycznych
Katedra Nowych Mediów
Katedra Nowych Mediów specjalizuje się w edukacji w zakresie tworzenia nowoczesnych projektów przy użyciu najnowszych technologii i narzędzi cyfrowych. Studiowanie na kierunku rozwija umiejętność budowania obrazu ruchomego w różnych technikach animacji oraz metody tworzenia interaktywnego obrazu i dźwięku na potrzeby gier komputerowych, prezentacji multimedialnych oraz wizualizacji 2D i 3D.
Katedra rozwija również działania w obszarze fotografii, wykorzystując ją w kreacji artystycznej i użytkowej. Program, oparty na fundamentach graficznych i artystycznych, łączy projektowanie graficzne, dizajn i technologię. Wprowadzony model kultury uczenia się, angażuje studentów w tworzenie programu studiów i organizację wydarzeń. Współpraca z innymi katedrami znacznie wspiera dialog międzypokoleniowy i interdyscyplinarność.
Katedra dysponuje wysokospecjalistyczną pracownią animacji i wirtualnej rzeczywistości, laboratorium obrazu ruchomego i interakcji, salą komputerową oraz pracownią fotografii, obrazu i dźwięku.
Lista pracowni:
Pracownia animacji i gier komputerowych
Pracownia działań multimedialnych
Pracownia fotografii
https://asp.katowice.pl/uczelnia/struktura-uczelni/katedry-i-zaklady/katedra-nowych-mediow.html
Brak artykułów